Nipsu on ollut tässä tosiaan sairaslomalla ja minä taas olen puolestani aloitellut yliopistouraani. Tänään ryhdistäydyttiin treenirintamalla, ja pistettiin kunnon harkat pystyyn kotipihassa. (Ja eilen uusittiin kotisivut :P )

Niki oli ihana, vire loistava. Itse vähän lipsuin motivointiosuuksista, mutta Niki onneksi paikkasi itse mun mokat pitämällä vireen kohdillaan. Mainio otus. Palkkana tällä kertaa vain namit. Tehtiin sivulletuloja, seuraamista, likkeestä seisomista, paikkamakuuta ja kaukoja.

Sivulletulo ihan ok, yritin nyt kovasti muistaa palkkailla kunnollisista perusasennoista. Seuraamisessa oli liikkeellelähdössä vähän ongelmia, sillä Niki lähti helposti edistämään ja kääntymään poikittain minun eteeni. Huomasin kyllä tuossa treenien jälkeen, että ongelman syy lienee minun kävelyssäni --> askelrytmi on tärkeä! Samaten huomasin, että olen näemmä palaamassa takaisin vanhaan tyyliini eli ylävartalo kääntyy aivan liian helposti koiran puoleen ja päälle.. ei näin enää koskaan jatkossa!

Liikkeestä seisominen meni kivasti, minun sivuaskeleitteni ja pienen kääntymisen kera. Vähän tuli ahnehdittua, koska minun oli sitten ihan pakko yrittää paluuta koiran taakse.. eihän Niki tietenkään siinä vaiheessa paikoillaan pysynyt, vaan kääntyi mukana katsomaan, että minne minä oikein oli menossa. Paikkamakuu tehtiin pari kertaa, ensin puolisen minuuttia (loistava!) ja sitten kymmenisen sekuntia (ok). Sekä liikkeestä seisomisessa että paikkamakuussa on tärkeätä muistaa, että palatessa koiran luo ei saa katsoa suoraan koiraan, ettei se paineistu liikaa. Katse täytyy pitää jossakin koiran takana tai vieressä.

Kaukoista otin vain s-i vaihtoa. Ensin Niki oli epävarma, mutta parin toiston jälkeen se istui jo ihan hyvin. Ehkä tämä tästä vielä.